La vremuri noi tot cu noi – BIS la 20 de ani
Cercetările Biroului Național de Statistică arată că în medie la doar 2 ani distanță de la creare, în medie doar 2 din 5 întreprinderi rămân active în piață. Astăzi BIS a ajuns la 20 de ani de activitate și prezență continuă pe piața serviciilor de consultanță în afaceri cu planuri și idei noi de dezvoltare. De altfel, din cele circa 5 600 de entități de toate formele de organizare juridică create în anul 2000, circa 1 900 sunt deja oficial lichidate, iar pe o bună parte se așterne praful, companiile de facto încetându-și activitățile.
Acest fapt este unul firesc, pentru că ecoul tranziției continue și viteza în creștere a schimbărilor din jur impune adaptare continuă pentru supraviețuire și dezvoltare. Și în ultimii 20 de ani schimbările au fost destule și pentru situația socioeconomică din țară:
- De la 60% exporturi în CSI la 69% exporturi moldovenești în UE
- De lipsa de identitate de țară a vinurilor moldovenești, la brandul național Wine of Moldova recunoscut internațional
- De la Zone Economice Libere abia create, la exporturi de peste 20 la sută generate de ZEL-uri
- De la 1 miliard lei cheltuiți anual pentru fondul de pensii la 1 miliard de lei cheltuiți anual pentru Furtul Miliardului
- De la un flux de pasageri a Aeroportului Chișinău de 300 mii la un flux de 3 milioane și cheltuieli a străinilor în țară de jumătate miliard de dolari
- De la posibilitatea de a vizita liber în mare parte doar statele CSI la posibilitatea de a explora fără restricții de vize 120 de state ale lumii
- De la prea mulți oameni pentru oportunitățile oferite de piața muncii la începutul anilor 2000 la mai multe oportunități, dar mai puțini oameni rămași în țară.
În acest interval de timp,echipa BIS se poate mândri cu rezultate multiple precum:
- Planuri de afaceri care au fost parte a unor dosare cu finanțări obținute de milioane de Euro
- 5 sub-zone ale Zonelor Economice Libere deschise în baza studiilor de fezabilitate elaborate de BIS
- 3 noi produse de credit lansate în baza studiilor de piață elaborate de BIS
- Experiență de colaborare de succes de-a lungul timpului cu 3 din primele 5 bănci din țară
- 5 din primii 10 cei mai mari investitori străini din țară au beneficiat sau beneficiază de serviciile BIS
- Studiul elaborat de BIS a servit drept baza statistică și analitică la elaborarea brandului de țară Wine of Moldova
- Suport la elaborarea diferitor documente de politici publice
- Membru acreditat al Asociației Consultanților în Management din România (AMCOR) etc
Vom încerca să consolidăm în continuare înțelegerea profundă a dinamicii companiilor și piețelor, cultivate pe parcursul a 20 ani și să menținem astfel brandul BIS în topul companiilor naționale de consultanță prin repere de calitate și responsabilitate în construirea oricăror parteneriate.
Și pentru a da un suflu nou activității noastre, BIS a optat pentru reîmprospătarea identității corporative trecând în această perioadă printr-un proces de rebranding menit să ne mențină în pas cu ultimele tendințe. Sperăm că noul design și coloristică este compatibil cu exigențele Dvs, iar noi vom încerca să devenim și mai buni,și mai creativi.